Shimano Shimano hamulec XT BR-M8120, okł. metaliczne N04C, tył 1700mm

SKU: VMA080840
KOD PRODUCENTA: IM8120JRRXNA170
EAN: 4550170447373
Na stanie
996.41 zł
Dostawa od 3 do 7 dni
Kategoria: Hamulce
Producent: Shimano
  • Wymiary: 190 x 230 x 210 mm
  • Waga produktu: 299 g

 

 Wyposażony w zacisk z 4 tłoczkami , który zapewnia bardzo dużą siłę hamowania w najcięższych warunkach.

Przeznaczony dla kolarzy MTB Trail lub Enduro.

W skład zestawu wchodzi 4-tłoczkowy zacisk BR-M8120 oraz dźwignia BL-M8100.

Dźwignia BL-M8100-L

Poprawiony, ergonomiczny kształt dźwigni z prowadzeniem przewodu olejowego wzdłuż pancerza przerzutki pozwala na lepsze rozmieszczenie elementów na kierownicy.

Zoptymalizowane położenie osi dźwigni z dodatkowym punktem styku poprawia sztywność nawet w wysokich temperaturach.

Dźwignia lewa 2-palcowa , wykonana z trwałych materiałów, z możliwością regulacji położenia bez użycia narzędzi ( Reach Adjust ).

Mechanizm Servo Wave wspomagający siłę hamowania.

Szybsza reakcja hamulca poprzez zmniejszenie skoku jałowego, który można regulować dzięki technologii Free Stroke .

Łatwe odpowietrzanie przy pomocy lejka.

System montażu manetki I-spec EV to większa elastyczność i zoptymalizowany układ kokpitu.

Manetkę można regulować w zakresie 20°.

Otwarta obejma na zawiasie, umożliwia montaż dźwigni bez ściągania chwytów.

Zacisk BR-M8120

Zacisk w standardzie Post Mount (Manitou). Mocowanie wg standardu międzynarodowego (IS) możliwe z adapterem.

Wyposażony w 4 tłoczki pracujące naprzeciwlegle minimalizujące wibracje i hałas, a zwiększające siłę oraz kontrolę hamowania.

W układzie tym siła hamowania jest przenoszona na tarczę hamulcową przez mniejszy tłoczek w przedniej części zacisku oraz większy tłoczek, o silniejszym nacisku, znajdujący się w jego tylnej części.

Zapobiega to biciu tarczy hamulcowej i w znacznym stopniu redukuje głośność pracy.

Ponadto 4 tłoczkowy zacisk zwiększa obszar styku tarczy hamulcowej przy zachowaniu niewielkich rozmiarów.

Dla zmniejszenia przenoszenia ciepła tłoczki zacisku wykonane są z materiału ceramicznego. Nie pozwala to na przegrzewanie się hamulców i pracę bez strat nawet w dużym stresie termicznym.

Szybsze cofanie się tłoczków zapewnia doskonała modulację siły hamowania, błyskawiczną reakcję hamulców i większą kontrolę nad rowerem.

Zastosowane okładziny metalowe N04C wyposażone są w radiatory odprowadzające ciepło.

W zestawie użyto przewodu SM-BH90-SBM 1700 mm J-Kit do samodzielnego połączenia (hamulec wstępnie zalany olejem mineralnym).

Przewód połączony z zaciskiem poprzez złącze Banjo, prowadzony po wewnętrznej stronie zacisku.

W opakowaniu znajduje się również:

dystanser do klocków

2 śruby do zacisku wraz z zabezpieczeniem

wkład i oliwka do przewodu

osłona przewodu hamulcowego na dźwignie

Producent: Shimano

Grupa: DEORE XT M8100

Model: BR-M8120, BL-M8100

Sterowanie: hydrauliczne - olej mineralny

Mocowanie: Post Mount (Manitou) / IS tylko dzięki adapterowi

Zastosowanie: tył

Okładziny: metalowe N04C z radiatorami

Tłoczki: 4

Kolor: czarno-grafitowy

Waga: ~ 299 g

Zastosowane technologie:

Servo Wave Action:

Technologia umożliwiająca zwiększenie kontroli i siły hamowania.

Dźwignia z mechanizmem Servo Wave wytwarza o 20% większą moc niż tradycyjna dźwignia,

a dodatkowo zmniejsza czas reakcji od wciśnięcia dźwigni do kontaktu okładzin z tarczą hamulcową.

Większy zakres regulacji dźwigni I-SPEC EV pozwala na optymalne dostosowanie położenia do rozmaitych stylów jazdy (ENDURO/XC itp.),

preferencji i budowy ciała (dopasowania do dłoni i ramion).

Dźwignia hamulca I-SPEC EV została usztywniona przez przesunięcie obejmy do wewnątrz – w ten sposób powstał dodatkowy punkt styku między kierownicą a dźwignią.

To dodatkowe usztywnienie znacząco poprawia kontrolę nad rowerem i precyzję hamowania bez zajmowania przestrzeni między obejmą,

a punktem mocowania na inne akcesoria montowane na kierownicy.

Układ hamulców tarczowych z zaciskiem hamulcowym o przeciwsobnych tłoczkach o różnej średnicy.

W tym układzie siła hamowania jest przenoszona na tarczę hamulcową przez mniejszy tłoczek w przedniej części zacisku oraz przez większy tłoczek,

o silniejszym nacisku, znajdujący się w jego tylnej części.

Zapobiega to biciu tarczy hamulcowej i w znacznym stopniu redukuje głośność pracy.

Ponadto 4-tłoczkowy zacisk zwiększa obszar styku tarczy hamulcowej przy zachowaniu niewielkich rozmiarów.

Efektywnie umiejscowione klocki mogą być w razie potrzeby regulowane,

pozwalając uzyskać stabilny nacisk na tarczę.

Tłoczki ICE TECHNOLOGIES zapewniające optymalną masę, wysoką sztywność i rozpraszanie ciepła.

Duże tłoczki przenoszą moc hydrauliczną bezpośrednio na okładzinę hamulca, a ceramiczny materiał jest wykorzystywany do zapobiegania przenoszeniu ciepła.

Zapewnia to stabilną siłę hamowania i przenosi ją bez żadnych strat.