Shimano Shimano hamulec XT BR-M8120, okł. metaliczne N04C, tył 1700mm
- Wymiary: 190 x 230 x 210 mm
- Waga produktu: 299 g
Przeznaczony dla kolarzy MTB Trail lub Enduro.
W skład zestawu wchodzi 4-tłoczkowy zacisk BR-M8120 oraz dźwignia BL-M8100.
Dźwignia BL-M8100-L
Poprawiony, ergonomiczny kształt dźwigni z prowadzeniem przewodu olejowego wzdłuż pancerza przerzutki pozwala na lepsze rozmieszczenie elementów na kierownicy.
Zoptymalizowane położenie osi dźwigni z dodatkowym punktem styku poprawia sztywność nawet w wysokich temperaturach.
Dźwignia lewa 2-palcowa , wykonana z trwałych materiałów, z możliwością regulacji położenia bez użycia narzędzi ( Reach Adjust ).
Mechanizm Servo Wave wspomagający siłę hamowania.
Szybsza reakcja hamulca poprzez zmniejszenie skoku jałowego, który można regulować dzięki technologii Free Stroke .
Łatwe odpowietrzanie przy pomocy lejka.
System montażu manetki I-spec EV to większa elastyczność i zoptymalizowany układ kokpitu.
Manetkę można regulować w zakresie 20°.
Otwarta obejma na zawiasie, umożliwia montaż dźwigni bez ściągania chwytów.
Zacisk BR-M8120
Zacisk w standardzie Post Mount (Manitou). Mocowanie wg standardu międzynarodowego (IS) możliwe z adapterem.
Wyposażony w 4 tłoczki pracujące naprzeciwlegle minimalizujące wibracje i hałas, a zwiększające siłę oraz kontrolę hamowania.
W układzie tym siła hamowania jest przenoszona na tarczę hamulcową przez mniejszy tłoczek w przedniej części zacisku oraz większy tłoczek, o silniejszym nacisku, znajdujący się w jego tylnej części.
Zapobiega to biciu tarczy hamulcowej i w znacznym stopniu redukuje głośność pracy.
Ponadto 4 tłoczkowy zacisk zwiększa obszar styku tarczy hamulcowej przy zachowaniu niewielkich rozmiarów.
Dla zmniejszenia przenoszenia ciepła tłoczki zacisku wykonane są z materiału ceramicznego. Nie pozwala to na przegrzewanie się hamulców i pracę bez strat nawet w dużym stresie termicznym.
Szybsze cofanie się tłoczków zapewnia doskonała modulację siły hamowania, błyskawiczną reakcję hamulców i większą kontrolę nad rowerem.
Zastosowane okładziny metalowe N04C wyposażone są w radiatory odprowadzające ciepło.
W zestawie użyto przewodu SM-BH90-SBM 1700 mm J-Kit do samodzielnego połączenia (hamulec wstępnie zalany olejem mineralnym).
Przewód połączony z zaciskiem poprzez złącze Banjo, prowadzony po wewnętrznej stronie zacisku.
W opakowaniu znajduje się również:
dystanser do klocków
2 śruby do zacisku wraz z zabezpieczeniem
wkład i oliwka do przewodu
osłona przewodu hamulcowego na dźwignie
Producent: Shimano
Grupa: DEORE XT M8100
Model: BR-M8120, BL-M8100
Sterowanie: hydrauliczne - olej mineralny
Mocowanie: Post Mount (Manitou) / IS tylko dzięki adapterowi
Zastosowanie: tył
Okładziny: metalowe N04C z radiatorami
Tłoczki: 4
Kolor: czarno-grafitowy
Waga: ~ 299 g
Zastosowane technologie:
Servo Wave Action:
Technologia umożliwiająca zwiększenie kontroli i siły hamowania.
Dźwignia z mechanizmem Servo Wave wytwarza o 20% większą moc niż tradycyjna dźwignia,
a dodatkowo zmniejsza czas reakcji od wciśnięcia dźwigni do kontaktu okładzin z tarczą hamulcową.
Większy zakres regulacji dźwigni I-SPEC EV pozwala na optymalne dostosowanie położenia do rozmaitych stylów jazdy (ENDURO/XC itp.),
preferencji i budowy ciała (dopasowania do dłoni i ramion).
Dźwignia hamulca I-SPEC EV została usztywniona przez przesunięcie obejmy do wewnątrz – w ten sposób powstał dodatkowy punkt styku między kierownicą a dźwignią.
To dodatkowe usztywnienie znacząco poprawia kontrolę nad rowerem i precyzję hamowania bez zajmowania przestrzeni między obejmą,
a punktem mocowania na inne akcesoria montowane na kierownicy.
Układ hamulców tarczowych z zaciskiem hamulcowym o przeciwsobnych tłoczkach o różnej średnicy.
W tym układzie siła hamowania jest przenoszona na tarczę hamulcową przez mniejszy tłoczek w przedniej części zacisku oraz przez większy tłoczek,
o silniejszym nacisku, znajdujący się w jego tylnej części.
Zapobiega to biciu tarczy hamulcowej i w znacznym stopniu redukuje głośność pracy.
Ponadto 4-tłoczkowy zacisk zwiększa obszar styku tarczy hamulcowej przy zachowaniu niewielkich rozmiarów.
Efektywnie umiejscowione klocki mogą być w razie potrzeby regulowane,
pozwalając uzyskać stabilny nacisk na tarczę.
Tłoczki ICE TECHNOLOGIES zapewniające optymalną masę, wysoką sztywność i rozpraszanie ciepła.
Duże tłoczki przenoszą moc hydrauliczną bezpośrednio na okładzinę hamulca, a ceramiczny materiał jest wykorzystywany do zapobiegania przenoszeniu ciepła.
Zapewnia to stabilną siłę hamowania i przenosi ją bez żadnych strat.