Opona MAXXIS Shorty WT
- Wymiary: 61 x 235 x 175 mm
- Waga produktu: 929 g
Maxxis Shorty WT to opona przeznaczona do jazdy po grząskim terenie. Ma agresywny bieżnik, wytrzymałą mieszankę gumy i dodatkową ochronę przed przebiciem. Ta zwijana konstrukcja świetnie sprawdzi się w Downhillu, Enduro i Trailu. Wersja WT przeznaczona jest do kół z szeroką obręczą.
Najważniejsze cechy:Opona dla wymagających
Maxxis Shorty powstała z myślą o sportowej rywalizacji – jej właściwości zostały przetestowane podczas zawodów pucharu świata. Konstrukcja jest lekka, solidnie wykonana i przystosowana do montażu bezdętkowego (Tubeless Ready). Producent zaleca jej montaż z przodu i z tyłu roweru. Dostępna jest w kilku wersjach – zarówno jeśli chodzi o gęstość oplotu, jak i rozmiary.
Trzyskładnikowa mieszanka
Opona powstała na bazie innowacyjnej mieszanki gumy 3C Maxx Terra. Składają się na nią twarda warstwa wewnętrzna, średniej twardości środek, a także miękkie boki. Taki układ zapewnia konstrukcji dużą wytrzymałość, wysoką odporność na ścieranie i niskie opory toczenia podczas jazdy na wprost, a także dobrą przyczepność na wirażach.
Dopracowany bieżnik
Dobre właściwości jezdne opony Maxxis Shorty to także zasługa świetnie zaprojektowanego bieżnika. Głębokie, szeroko rozstawione klocki w części centralnej i po bokach sprawiają, że konstrukcja sprawnie wgryza się w grząski, mokry i błotnisty teren. Zapewnia też dobrą przyczepność na ściółkowym podłożu oraz ścieżkach usianych kamieniami lub korzeniami.
Technologie:3C Maxx Terra
Specjalna mieszanka gumy stosowana przez markę Maxxis w oponach górskich, która zapewnia dobrą przyczepność i niskie opory toczenia. To kompozycja 3-składnikowa z twardą warstwą wewnętrzną, średnią w części centralnej i miękką po bokach.
EXO
Specjalna warstwa zwiększająca odporność opony na przebicia. To gęsto pleciony a zarazem elastyczny materiał, który umieszcza się na ściankach bocznych ogumienia.
Tubeless Ready
Oznaczenie Tubeless Ready informuje, że opona jest gotowa na konwersję do jazdy bez dętki. Rezygnacja z dętki pozwala ograniczyć masę konstrukcji, zwiększyć jej odporność na uszkodzenie, a także umożliwia jazdę z niższym ciśnieniem w ogumieniu.