Amortyzator rowerowy FOX RACING SHOX 34 Float SC
- Wymiary: 200 x 399 x 300 mm
- Waga produktu: 1500 g
Amortyzator rowerowy FOX RACING SHOX 34 Float SC to najlżejsza ‘trzydziestka-czwórka’, zaprojektowana, aby zapewniać bezkompromisowe osiągi podczas wyścigów Cross Country. Lata badań rozwojowych i doświadczeń, pozwoliły stworzyć produkt z serii Factory, pretendujący do bycia faworytem widelców powietrzno-olejowych. Jednak Factory to nie tylko charakterystyczna powłoka Kashima Coat odporna na ścieranie oraz zmniejszająca siłę tarcia. Amerykański producent opisuje ten topowy komponent trzema hasłami: płynniejszy, sztywniejszy, bardziej regulowalny niż kiedykolwiek.
PŁYNNOŚĆW trakcie pracy, gdy widelec się ugina, objętość powietrza w dolnej goleni zmniejsza się, zwiększając tym samym jego ciśnienie. Efekt ten jest tym mocniejszy, im dynamiczniej amortyzator jest uginany. Ograniczenia konstrukcyjne, mogą doprowadzić do uniemożliwienia osiągnięcia pełnego zakresu jego ruchu. Aby temu zapobiec Fox Racing Shox opracował system kanałów umiejscowionych w tylnej części dolnych goleni, które zwiększają objętość komory powietrza, tym samym zmniejszając ilość dodatkowego niezamierzonego wzrostu ciśnienia. Zniwelowanie tych różnic pozytywnie wpływa na płynność pracy całego widelca. Kolejną zaletą w goleni z tłumikiem olejowym jest to, że w trakcie pracy, kanał umożliwia właściwe krążenie oleju z dolnej kąpieli do górnej części goleni, zapewniając stałe smarowanie dla tulei ślizgowych oraz gąbek uszczelniających.
SZTYWNOŚĆJednym z największych wyzwań w projektowaniu podzespołów rowerowych jest optymalizacja sztywności przy zachowaniu możliwie najniższej wagi produktu. Rowery XC pomimo priorytetu niskiej masy, często pokonują ekstremalne trasy, które spokojnie mogłyby być dedykowane dla rowerów Trail czy nawet Enduro. Tnąc każdy możliwy gram, producent zadbał o sztywność i wytrzymałość gotowe sprostać zadaniu. Konstrukcja podkowy łączącej dolne golenie została zaprojektowana tak, aby idealnie komponować się z nowoczesnymi rowerami, których główki ramy się wydłużają, a offset widelców się skraca. Wysunięta do przodu podkowa, zapewnia duży prześwit główki ramy przy pełnej kompresji. Dodatkowo dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej techniki modelowania komputerowego, udało się zoptymalizować kształt wewnętrznej część podkowy, tak aby zachować najwyższą sztywność przy absolutnie minimalnej ilości materiału.
REGULACJASzeroki wachlarz regulacji może zapewnić lepsze osiągi na szlaku, pod warunkiem, że te są ustawione prawidłowo. Wielu rowerzystów jest tym przytłoczonych i z powodu nieprawidłowych ustawień, nie wykorzystuje w pełni potencjału swojego amortyzatora. Aby zapobiec takim problemom Fox Racing Shox opracował 3-pozycyjny system zamkniętego tłumika FIT4 (FOX Isolated Technology czwartej generacji). Trzy pozycje tłumienia kompresji – otwarta, średnia oraz mocna - pozwalają płynnie dostosować pracę widelca do zmiennych warunków na szlaku. W serii Factory, w trybie otwartym, dodatkowo dostępna jest 22-stopniowa regulacja wolnej kompresji oraz 10-stopniowa regulacja powolnego odbicia, co pozwala rowerzystom na jeszcze precyzyjniejsze dostrojenie preferencji dotyczących tłumienia. Z kolei system sprężyny powietrznej FLOAT EVOL charakteryzuje się pozytywną i negatywną komorą powietrzną, które automatycznie równoważą się podczas jazdy, zapewniając czułość pracy oraz pełen komfort nawet przy niewielkich uderzeniach. Aby reakcja była jeszcze bardziej czuła lub mocniejsza, opcjonalnie można zastosować dedykowane podkładki dystansowe, zmniejszające objętość negatywnej komory powietrznej.
O czym warto wspomnieć, rozwinięcie skrótu SC w nazwie to Step-Cast, co oznacza lżejszą wersję o stopniowanych dolnych goleniach. Charakterystyczny kształt w okolicach osi to nie tylko wizualna zmiana, ale przede wszystkim redukcja wagi przy zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych.
Najważniejsze informacje:
- Seria: Factory
- Zastosowanie: XC, Maraton
- Rozmiar koła: 29”
- Materiał: aluminium, magnez
- Rura sterowa: Tapered (1 1/8" do 1,5")
- Skok: 120 mm
- Średnica górnych goleni: 34 mm
- Powłoka górnych goleni: Kashima Coat
- Rodzaj osi: Kabolt 110 (15QR / 15x110 mm / Boost)
- Sprężyna powietrzna: FLOAT EVOL
- Tłumienie olejowe: FIT4
- Regulacja tłumienia kompresji: 3-stopniowa na goleni (Open, Medium, Firm)
- Dodatkowa regulacja wolnej kompresji: 22-stopniowa na goleni (w trybie Open)
- Regulacja odbicia: 10-stopniowa na dolnej goleni
- Offset: 44 mm
- Mocowanie hamulca: Post Mount (PM 160 mm)
- Max zalecany rozmiar tarczy hamulcowej: 180 mm
- Max zalecana szerokość opony: 2,4”
- Masa: 1 496 g