Komplet kół SHIMANO Ultegra WH-R8170 C36 TL
- Wymiary: 30 x 666 x 130 mm
- Waga produktu: 1900 g
Zaskakująco lekki komplet kół Shimano Ultegra WH-R8170 C36 TL to świetny wybór dla wszystkich, którzy równo cenią szybkość, jak i niezawodność. Stworzone jako całość koła systemowe są bardzo mocne, zapewniają niskie opory toczenia i świetne prowadzenie w połączeniu z szerokimi oponami.
Idealne w góryTo najniższy profil obręczy z tej serii. Przekłada się to na niską masę rotującą, a więc sprawniejsze pokonywanie najtrudniejszych wzniesień i błyskawiczne przyspieszenie. Jednocześnie przy projektowaniu profilu nie zaniedbano aerodynamiki, zastosowano też spłaszczone szprychy, więc na wypłaszczeniach i zjazdach nie będziesz marnować energii na walkę z powietrzem.
Najważniejsze cechy
W pełni karbonowe obręczeJednolite, odporne na pęknięcia, a przede wszystkim sztywne i lekkie. Oszczędzaj Waty i pokonuj wzniesienia szybciej. Żadnych gramów nie odczuwa się tak, jak tych na obręczach.
BezdętkoweWiększa odporność na przebicia i możliwość jazdy na niższym ciśnieniu. To przekłada się na mniejsze opory na nierównościach i lepszy komfort.
Technologie+
Optball
Asymetryczny zaplot tylnego koła – 16 szprych od strony napędu i 8 od strony hamulca. W ten sposób można równomiernie rozłożyć obciążenia, zwłaszcza przy współczesnych szerokich kasetach.
D2
Kierunek wiatru wpływa na aerodynamikę. Projektując obręcz D2, inżynierowie Shimano brali pod uwagę wiatr czołowy i boczny, starając się osiągnąć optymalną wydajność w warunkach naturalnych. Długotrwałe testy prototypów w tunelu powietrznym oraz na drodze udowodniły, że najlepszym rozwiązaniem w zmiennych warunkach jest szeroka obręcz z głębokim osadzeniem opony. Przy kątach nachylenia od 0 do 15 stopni obręcz Shimano D2 ma mniejszy opór aerodynamiczny niż inne opływowe obręcze. Konstrukcja zwiększa także boczną sztywność koła, zapewniając lepszą kontrolę nad rowerem, większy komfort i dużą wytrzymałość.
E-THRU AXLE
System zacisku piasty przelotowej niewymagający używania narzędzi optymalizuje równowagę pomiędzy sztywnością i masą, zapewniając łatwiejsze działanie układu dzięki niezawodnemu wewnętrznemu mechanizmowi krzywkowemu. System osi przelotowej 15 mm odznacza się większą o 15% sztywnością skrętną i większą o 25% sztywnością poprzeczną w porównaniu do standardowego przedniego zacisku 9 mm QR. Zagwarantowana jest wysoka sztywność przy zachowaniu optymalnej masy. System piasty z osią E-THRU minimalizuje odkształcenia zawieszenia podczas pokonywania ostrych zakrętów z dużą prędkością, pozwalając jednocześnie zachować niską masę. Dostępny jest również system osi przelotowej 8 mm dla piasty trekkingowej/ hybrydowej i piasty z dynamem oraz system osi przelotowej 12 mm dla koła tylnego.
Łożyska stożkowe
Regulowane łukowane bieżnie lepiej przenoszą siły w zakrętach i odznaczają się bardzo dużą żywotnością.