Komplet kół MAVIC Crossmax SLS
- Wymiary: 30 x 666 x 130 mm
- Waga produktu: 1600 g
Komplet kół Mavic Crossmax SLS został opracowany z myślą o cross country. Ta lekka, sztywna i wytrzymała konstrukcja pozwala na wygodny montaż opon bezdętkowych. Ma niski profil, szerokość 25 mm i wyposażona jest w najnowsze technologie, które zapewniają wygodną obsługę, wysoką trwałość i świetne parametry jezdne.
Ten najlepszy w swojej klasie model kół aluminiowych do XC wypełnia lukę między cięższymi konstrukcjami ze stopu, a droższymi i mniej wytrzymałymi obręczami karbonowymi. Bezhakowy profil ma szerokość 25 mm i jest dostosowany do jazdy z niższym ciśnieniem w ogumieniu - to rozwiązanie zapewnia lepszą przyczepność do podłoża.
Obręcze umożliwiają montaż terenowych opon bezdętkowych o szerokości od 2,1 do 2,3 cala. Wykonano je w technologii Fore, która eliminuje konieczność stosowania taśm uszczelniających.
Mavic Crossmax SLS są bardzo lekkie - to efekt zastosowania opatentowanej technologii ISM4D, która pozwala zmniejszyć grubość materiału w miejscach o niższych naprężeniach. Dzięki temu rower ma lepsze przyspieszenie, sprawniej pokonuje strome wzniesienia i wykazuje mniejszą bezwładność. Proces obróbki Black Shield sprawił, że konstrukcja jest odporna na zarysowania, i wgniecenia - nie musimy martwić sie o uszkodzenie obręczy podczas jazdy po kamienistych i nierównych trasach.
Koła wyposażono w płaskie, podwójnie cieniowane szprychy stalowe w nowoczesnym wiązaniu podwójnie krzyżowym. Przednia i tylna konstrukcja mają po 24 takie elementy. W uszczelnionych, sztywnych i wytrzymałych piastach Infinity pracują niezawodne łożyska maszynowe. Są kompatybilne ze sztywnymi osiami (15x110 mm - przód i 12x148 mm - tył). Tylny mechanizm pasuje do bębenków Shimano i SRAM. Ta wersja konstrukcji dopasowana jest do tarcz hamulcowych mocowanych na 6 śrub. W komplecie znajduje się zestaw akcesoriów montażowych, a także zawory oraz zapasowe szprychy.
Na uwagę zasługuje fakt, że profil obręczy jest asymetryczny. Dzięki temu obciążenia działające na szprychy po stronie napędu oraz po stronie przeciwnej są bardziej zrównoważone. Pozwala to na osiągnięcie większej trwałości i wzrost sztywności bocznej kół.