Komplet kół ZIPP 101 XPLR
- Wymiary: 30 x 666 x 130 mm
- Waga produktu: 1620 g
Komplet kół ZIPP 101 XPLR to pierwszy produkt amerykańskiego producenta stworzony od podstaw z myślą o rowerach gravelowych, będący częścią serii XPLR tworzoną wespół z markami SRAM oraz ROCK SHOX. Do ich produkcji wykorzystano doświadczenie zdobyte zarówno w produkcji kół szosowych, jak i enduro/trail. Dzięki temu powstały karbonowe koła zoptymalizowane aerodynamicznie, szybkie, ale również wytrzymałe i gotowe stawić czoła wyboistym szutrowym szlakom. Stworzone z myślą o rowerzystach poszukujących przygód wykraczających poza normy, w trakcie całodziennych wycieczek, czy wyczerpującego terenowego ścigania. W zależności od wariantu, są dostępne z bębenkiem Shimano/Sram, bądź XDR.
Najważniejsze cechy:Powrót do korzeni
Wraz z chęcią eksploracji nieznanych szlaków, bez rezygnacji z prędkości i zwinności znanej z rowerów, które niechętnie zjeżdżają z asfaltu, zaczęła powstawać nowa forma kolarstwa. Mowa o kategorii rowerów gravelowych, które nie tylko są bardzo uniwersalne w zastosowaniu, ale również są coraz przychylniej wybierane przez osoby, które do tej pory były skrajnie zadeklarowane na konkretną kategorię kolarstwa, na inne spoglądając z przymrużeniem oka. Gravel łączy sprzeczne światy, zyskując popularność wśród kolarzy, pomagając tworzyć nowe znajomości, przygody i wspomnienia. Jednak, aby w pełni czerpać z ich korzyści, warto wyposażyć się w komponenty, które pozwolą korzystać zarówno z prędkości i wydajności, jak i zapewniające komfort, trwałość i niezawodność, niezależnie od napotkanych przeszkód. Takim właśnie produktem są koła 101 XPLR, które między innymi dzięki wykorzystaniu technologii MOTO, zapewniają pełną kontrolę i płynność jazdy w trudnym terenie, pozwalając zachować energię na dłuższą i szybszą jazdę.
Profil godny enduro
Do niedawna obręcze o szerokości wewnętrznej bliskiej 20-23 mm były standardem dla rowerów cross-country i uniwersalnych all-mountain, w szosie było zdecydowanie węziej, natomiast szersze obręcze były zarezerwowane dla najbardziej ekstremalnych odmian kolarstwa górskiego. Czasy się zmieniają, a doświadczenie w produkcji kół, potwierdza, że szersza obręcz to nie tylko więcej trakcji przy niższym ciśnieniu, czy mniejsze opory toczenia i płynniejsza jazda bez wibracji. A dzięki kompatybilności z tubeless, również zmniejszone ryzyko na nieprzewidziane przebicia. W omawianym komponencie producent zastosował asymetryczny profil o szerokości wewnętrznej 27 mm, połączony z konstrukcją Hookless. Pozwala to na bezproblemowy montaż opon, ale przede wszystkim oznacza ich lepsze dopasowanie dla zmniejszenia zawirowań powietrza wytwarzających się w ich obrębie. Ponadprzeciętne właściwości użytkowe to zasługa nie tylko doskonałych karbonowych obręczy, ale również niezawodnych piast ZR1 o uszczelnionej konstrukcji – dla lepszej trwałości, z bębenkiem z 66 punktami zaczepienia – dla szybszej reakcji oraz z centerlock pod hamulce tarczowe.
Technologie:MOTO
Koncepcja stworzenia obręczy z jednościenną konstrukcją, która pozwala jej ‘obracać się’ po obu stronach linii szprych, podczas pokonywania szutrowych szlaków. Oznacza to ponadprzeciętną responsywność przy napotykaniu przeszkód, sprawiając wrażenie dodatkowego zawieszenia, pochłaniającego nierówności terenu. I to z zachowaniem trwałości i kontroli przy większych prędkościach. Aktywna praca obręczy pozwala zwiększyć odporność na uderzenia, zmniejszając jednocześnie szansę na przebicie opony, a także zwiększa przyczepność na nierównych zakrętach i zapewnia płynniejszą jazdę, z mniejszą amplitudą drgań, bez zbędnego angażowania i męczenia mięśni.
XPLR
Trzy marki, nieskończone sposoby na szutrowanie. Kolekcja XPLR to połączenie sił trzech marek – ZIPP, SRAM oraz Rock Shox. ZIPP usprawnia jazdę dzięki zaprojektowanemu specjalnie do jazdy na szutrze kompletowi kół, wraz z dedykowanymi oponami dla jeszcze większej trakcji. SRAM zapewnia niezawodne napędy bezprzewodowe AXS, w konfiguracji 1x12 oraz 2x12. Rock Shox przenosi komfort i użyteczność na nowy poziom, dzięki dedykowanym amortyzatorom o niskim skoku oraz lekkiej regulowanej sztycy z bezprzewodową technologią AXS. Osprzęt zbudowany od podstaw aż po żwir, dopasowany do potrzeb gravelowych rowerzystów.
XDR
Bębenek piasty w standardzie XDR to uniwersalny system montażowy SRAM do kaset szosowych z zębatkami mniejszymi niż 11 zębów oraz zakresem większym niż 11 rzędów. W efekcie umożliwia konfigurować lżejsze i bardziej wszechstronne układy napędowe (na przykład 2x12), bez konieczności wprowadzania nowych standardów szerokości tylnej osi czy przeprojektowywania piast. Po zastosowaniu dedykowanej podkładki dystansowej 1,85 mm za kasetą, jest również kompatybilny z kasetami w standardzie SRAM XD. Nowy standard zapewnia stabilniejsze połączenie kasety z piastą, optymalizując trwałość osi i łożysk oraz niwelując problem ’wgryzania się’ zębatek w aluminiowy sterownik.
Hookless
Metoda wytwarzania obręczy z gładkimi ściankami bez charakterystycznych haków na styku z oponą. Podobne rozwiązanie od wielu lat stosuje się w motoryzacji, a nawet w ogromnych Jumbo Jetach. Ustandaryzowana przez Europejską Organizację Techniczną do spraw Opon i Obręczy (ETRTO) średnica obręczy Hookless, zakłada odchylenie +/- 0,5 mm, natomiast ZIPP produkuje swoje obręcze z tolerancją +/- 0,1 mm, czego efektem jest gładsza i bardziej aerodynamiczna powierzchnia na styku opony z felgą, zmniejszająca opory powietrza. Obręcze Hookless są szersze, a zalecane przez ETRTO max ciśnienie powietrza niższe (do 73 PSI / 5 Bar), co finalnie poprawia płynność i wydajność jazdy.
Zalety technologii przedstawia poniższy materiał wideo.
Dożywotnia Gwarancja
Każdy Klient kupując nowe koła i komponenty marki ZIPP, otrzymuje globalną dożywotnią gwarancję, obejmującą wady produkcyjne oraz wszelkie awarie osprzętu, które wystąpiły w trakcie jazdy na rowerze zgodnie z przeznaczeniem produktu. W takim przypadku amerykański producent wymieni go lub bezpłatnie naprawi. Warto podkreślić, że dożywotnia gwarancja dotyczy tylko pierwotnego właściciela i nie podlega przeniesieniu. Aby móc z niej skorzystać należy posiadać dowód zakupu.