Komplet kół WTB Proterra i-23
- Wymiary: 30 x 666 x 130 mm
- Waga produktu: 1780 g
Komplet kół WTB Proterra i23 to propozycja kalifornijskiego producenta, dla kolarzy poszukujących szybkiego i lekkiego zestawu do ulubionego roweru typu gravel/adventure. Jak sugeruje nazwa i23, wewnętrzna szerokość obręczy to 23 mm. Stanowi to optymalny wybór do współpracy z oponami szutrowymi i szosowymi, w zakresie szerokości od 30 do 42 mm. Jednokomorowy profil obręczy ma cienkie, zoptymalizowane pod względem masy ścianki, zapewniające idealny mix sztywności, sprężystości i wydajności na nierównych drogach. Stonowana grafika na piaskowanym wykończeniu, z pewnością dopasuje się do wyglądu niejednego roweru.
Najważniejsze cechy:Solidna charakterystyka
Do ich stworzenia wykorzystano sprawdzone komponenty, zapewniające bezproblemowe użytkowanie. Obręcze przystosowane do zestawu bezdętkowego Tubeless, wykonane są w technologii TCS, z niezawodnego stopu aluminium 6069. Dla idealnego dopasowania opon oraz dodatkowej ochrony przed awarią, pomiędzy obręczą a taśmą TCS zastosowano dodatkową warstwę Solid Strip. Piasty na świetnych japońskich łożyskach EZO zapewniają lekkie i bezproblemowe obracanie obu kół. Dodatkowo tylna piasta została wyposażona w konstrukcję Frequency Hub z 6 zapadkami. Dostępne z bębenkiem w standardzie HG pod kasetę Shimano / Sram, bądź XDR pod kasetę Sram.
Z myślą o szutrach
Koła gravelowe powinny zapewniać nie tylko lekkość pracy, ale również wytrzymałość i gotowość na przeszkody czyhające na bezdrożach. Producent o trailowym rodowodzie, doskonale wie, jak przygotować koła, które spełnią te oczekiwania. Ręcznie budowane Proterra Light i23 zapewniają długoterminową niezawodność 3-krzyżowego zaplotu, połączonego z oszczędzającymi masę aluminiowymi nyplami. Każde z kół jest zaplatane, napinane i oklejane z taką samą dbałością o szczegóły, co zapewnia powtarzalną i niezmienną jakość finalnych produktów.
Technologie:TCS Tubeless
Tubeless Compatible System to znormalizowany system obręczy i opony WTB dedykowanych do systemów bezdętkowych, zaprojektowany w oparciu o międzynarodowe standardy ETRTO. Ponadto system obejmuje taśmy, uszczelniacze i zawory, aby dostarczyć kompleksowy pakiet niezawodności. Komponenty TCS pozytywnie wpływają na zmniejszanie masy roweru, zwiększają przyczepność, eliminują problem przebicia i są jednymi z bardziej niezawodnych systemów dostępnych na rynku.
Solid Strip
Wytrzymały nylonowy pasek, umiejscowiony pomiędzy obręczą, a taśmą TCS do opon bezdętkowych. System ten ma szereg zalet. Zapobiega wciskaniu się taśmy w otwory na szprychy. Zapewnia łatwy montaż opony i jej gładkie połączenie z obręczą, bez niepotrzebnej ucieczki powietrza wokół stopki. W końcu chroni przed rozszczelnieniem w przypadku złamania szprychy.
6069 Alloy
Najczęściej wybierany przez WTB stop aluminium, stosowany do produkcji obręczy. Szeroko zakrojone wewnętrzne testy wykazały, że jest to optymalny wybór w relacji elastyczności do trwałości. Inne stopy z serii 6000 są mniej odporne na uderzenia, podczas gdy sztywniejsze stopy z serii 7000 mają tendencję do przenoszenia wstrząsów i zwiększają ryzyko nieplanowanego dobicia.
Frequency Hub
System częstotliwości zazębiania tylnej piasty z 6 zapadkami o niskim oporze, które naprzemiennie stykają się między dwoma zestawami grup po 3 zapadki, aby zapewnić responsywne, 5-stopniowe zazębianie. Ten szybki system zapewnia dźwięk i wrażenia, jakich oczekuje się od wysokiej klasy komponentu.