Komplet kół DT SWISS E 1800 Spline
- Wymiary: 30 x 666 x 130 mm
- Waga produktu: 1810 g
Komplet kół DT SWISS E 1800 Spline to otwierający model z serii Endurance szwajcarskiego producenta. Linia DT SWISS Endurance łączy doskonałą aerodynamikę z komfortem i niezawodnością. To wytrzymały kompan w skutecznym dążeniu do celu, bez względu na to, co może wydarzyć się po drodze. Niestraszne są im nierówności czy pęknięcia na asfalcie, ani też niekorzystne warunki pogodowe, jak jazda w deszczu czy walka z czołowym wiatrem. Z masą ok. 1,81 kg, stworzone, aby przyspieszać i urywać kolejne sekundy. Niezależnie od tego, czy mowa o dojazdach do zbiórki, spontanicznemu kręceniu w sobotnie popołudnie czy sprincie po pierwsze miejsce na ulubionym segmencie. Koła są w wersji disc, dedykowane pod hamulce tarczowe.
Najważniejsze cechy:Sprawdzony zestaw
Kolarze, dla których ulubiony rower szosowy jest wszechstronną maszyną sprawdzającą się zarówno do szybkich spontanicznych przejażdżek, jak i dłuższych weekendowych tras, potrzebują sprawdzonych komponentów, gotowych na wszystkie wyzwania. Taką propozycją są koła E 1800 Spline pod sztywne osie, wyposażone w szerokie na 20 mm (wew.) i wysokie na 23 mm, lekkie obręcze wykonane ze stopu aluminium i przystosowane do systemów bezdętkowych Tubeless. Te połączone są 24-ema aerodynamicznie zoptymalizowanymi szprychami DT Aero Comp Wide Stright / DT New Aero Straightpull i nyplami DT z technologią Pro Lock, z niezawodnymi piastami z serii 370 na uszczelnionych łożyskach maszynowych. Tylna piasta wyposażona jest w bębenek z systemem 3. zapadek, z możliwością konwersji na znany system Ratchet LN.
Szwajcarski Handmade
Każde koło DT Swiss jest budowane ręcznie, jednak sama koncepcja handmade nie jest sama w sobie gwarancją zbudowania stabilnego i trwałego komponentu. Do zbudowania wysokiej jakości produktu potrzebna jest wiedza oraz doświadczenie. I to właśnie doświadczenie jest powodem, dla którego producent nie postawił na maszynową produkcję kół. W trakcie zaplatania kół występuje wiele subtelnych różnic i czynników, których ludzie uczą się przez lata, dopracowując swój warsztat do perfekcji. Kolejną zaletą ręcznego budowania jest elastyczność nieosiągalna w takiej formie dla maszyn. Koła DT SWISS podczas procesu budowy są kilkukrotnie odprężane na każdą ze stron, aż zmiany odchyleń bocznych i pionowych oraz naprężenia szprych będą mieściły się w pożądanych tolerancjach. Na koniec przeprowadzane są rygorystyczne kontrole jakości, obejmujące równomierność napięcia szprych, centryczność oraz koncentryczność. Dopiero spełnienie wszystkich oczekiwań daje zielone światło, aby produkt finalny mógł opuścić halę montażową.
Technologie:Spline
To oznaczenie serii kół wyposażonych w proste szprychy Straightpull o idealnym zaplocie, połączone z najwyższej jakości piastami oraz precyzyjnie wykonanymi obręczami. Główną zaletą zastosowania prostych szprych jest eliminacja najsłabszego punktu klasycznych szprych, czyli gięcia mającego tendencję do pękania pod dużym obciążeniem. Ponadto dzięki nim można uzyskać bardziej równomierne rozłożenie naprężenia oraz ogólną większą sztywność kół. Jeszcze jedną zaletą jest atrakcyjny wygląd piast z charakterystycznym oczkowaniem, bez wysokich kołnierzy wymaganych dla szprych typu J-Bend.
System łożysk
Jednym z elementów mających wpływ na skuteczne działanie piasty niezależnie od siły zacisku wytworzonej przez system mocowania koła, jest sposób ułożenia łożysk. Aby te mogły skutecznie się obracać, zarówno promieniowo, jak i osiowo musi występować luz w zakresie tysięcznych milimetra. Aby to osiągnąć, DT SWISS opracowało sposób montażu łożysk w ściśle określonej kolejności. Pierwsze przylega do piasty i osi, drugie do osi, ale nie do piasty. Dzięki temu oś jest minimalnie ściśnięta osiowo i powoduje wstępne obciążenie łożysk. Po zamontowaniu piasty w ramie lub widelcu, siła zacisku ściska oś i przeciwdziała wstępnemu napięciu. W rezultacie łożyska mogą się optymalnie obracać przy minimalnym tarciu. Taka konstrukcja pozwala zaoszczędzić dodatkową wagę, jest łatwa w serwisowaniu i szybka w konwersji do różnych systemów bębenka i osi.
System bezdętkowy Tubeless
Wszystkie zestawy kół DT SWISS są kompatybilne z oponami bezdętkowymi, co pozwala na jazdę przy niższym ciśnieniu dla jeszcze lepszej trakcji i większego komfortu. Konstrukcja przekroju obręczy umożliwia łatwiejsze wskakiwanie opony na miejsce. Nawet po napompowaniu standardową pompką podłogową. Z kolei dopracowany profil obręczy zapewnia precyzyjne i bezpieczne dopasowanie opony, co zapewnia pewność prowadzenia nawet podczas najostrzejszej jazdy.
Pro Lock
Jest to proces, w którym do gwintu nypla wstrzykiwany jest dwuskładnikowy, klejący płyn, co ma przełożenie na niezwykle trwałe konstrukcje kół. Po nakręceniu nypla na szprychę aktywuje się klej i zaczyna twardnieć. Po jego całkowitym stwardnieniu nadal możliwe jest ponowne centrowanie koła, bez negatywnego wpływu na zabezpieczanie gwintu. Nyple z Pro Lock zapobiegają poluzowaniu połączenia szprycha-nypel, a trwałość kół zwiększa się nawet do 20 razy w porównaniu z konstrukcjami bez Pro Lock.