Ładowarka GAL 1210 CV BOSCH (10,8V, 12V Li-Ion)
- Wymiary: 120 x 120 x 120 mm
- Waga produktu: 200 g
Akumulatory litowo-jonowe firmy BOSCH to akumulatory które można doładowywać w dowolnej chwili.
Nie ważne czy są całkowicie rozładowane, czy naładowane w jakimkolwiek stopniu to w każdej chwili można rozpocząć ich ładowanie.
Stopień naładowania akumulatora wpływa jedynie na czas w jakim ładowarka w pełni naładuje akumulator.
Inteligentny system ładowania firmy BOSCH ze sterowaniem mikroprocesorowym, dzięki któremu ładowarka automatycznie rozpoznaje:
aktualny stan naładowania akumulatora
temperaturę akumulatora
napięcie akumulatora
oraz dobiera najbardziej odpowiedni algorytm ładowania i optymalny prąd ładowania, a po zakończonym procesie ładowanie automatycznie wyłącza się i przechodzi w stan podtrzymania ładunku akumulatora. Ma to zasadniczy wpływ na przedłużenie żywotności akumulatora, a poza tym akumulator będzie stale całkowicie naładowany przez cały czas przechowywania go w ładowarce.
System kontroli temperatury ładowanego akumulatora rozpoznaje temperaturę ładowanego akumulatora i jeśli jest ona zbyt niska lub zbyt wysoka przerywa proces ładowania, co w znacznym stopniu wpływa na zwiększenie żywotności akumulatora (akumulator powinien być ładowany w temperaturze od 0°C do +45°C).
Przeciążeniowe zabezpieczenie temperaturowe ładowarki zapobiega przegrzaniu się ładowarki w trakcie pracy, tym samym chroni ładowarkę przed uszkodzeniem.
Trwała i odporna na uszkodzenia obudowa wykonana z wysokiej jakości tworzywa sztucznego odpornego na wysokie temperatury pojawiające się w trakcie procesu ładowania, wyposażona w otwory wentylacyjne umożliwiające skuteczne chłodzenia układów sterowania
Wbudowana dioda LED w kolorze zielonym informuje o przebiegu procesu ładowania:
migająca dioda oznacza, że akumulator jest w trakcie ładowania
ciągłe świecenie diody oznacza, że akumulator został w pełni naładowany
Ciągłe świecenie diody chwilę po rozpoczęciu ładowania informuje również o uszkodzeniu lub o nieprawidłowej temperaturze akumulatora.
Jeśli ładowarka rozpozna zbyt niską lub zbyt wysoką temperaturę wówczas proces ładowania zostaje przerwany do momentu osiągnięcia prawidłowej temperatury akumulatora (akumulator powinien być ładowany w temperaturze od 0°C do +45°C).